اخبار

سهم «معدل» در کنکور 94

رییس مرکز سنجش و آموزش وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام اینکه بر اساس تصمیمات اتخاذ شده برای کنکور سراسری سال 94 که ثبت‌نام آن در بهمن‌ماه انجام می‌شود، افزایشی در سهم معدل برای پذیرش کنکور نخواهیم داشت، گفت: میزان تاثیر سوابق تحصیلی در قبولی کنکور سراسری داوطلبان همان 25 درصد خواهد بود.

بکارگیری استادکاران و مربیان بدون مدرک دانشگاهی در دانشگاه پیام نور

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه پیام نور گفت: تدوین آیین نامه "بکارگیری استاد کاران و مربیان بدون مدرک دانشگاهی" در دستور کار دانشگاه پیام نور قرار گرفت. دکتر حیدر جهان‌بخش در خصوص برنامه دانشگاه پیام نور برای استادکارهای هنر و به کارگیری این افراد در دانشکده هنر گفت: در حال حاضر استاد کارهای هنر با دانشکده هنر پیام نور همکاری می کنند.

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش كشور در خصوص اصلاحات ايجاد شده در كد رشته‌هاي امتحاني 1215 و 1272 آزمون ورودی تحصيلات تكميلي (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپيوسته داخل) سال 1394

پيرو انتشار اطلاعيه مورخ 26/8/93 اين سازمان در خصوص اصلاح برخي رشته‌هاي امتحاني دفترچه راهنماي ثبت‌نام و شركت در آزمون ورودی تحصيلات تكميلي (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپيوسته داخل) سال 1394 به اطلاع داوطلباني كه در كد رشته‌هاي امتحاني 1215 (مجموعه محيط زيست«دريا») و 1272 (مجموعه مهندسي مواد و متالوژي) ثبت‌نام نموده‌اند، مي‌رساند كه اصلاحاتي به شرح ذيل در كد رشته‌هاي مذكور ايجاد شده است و لذا لازم است داوطلبان بخصوص متقاضيان كد رشته امتحاني 1272 به آن توجه نمايند:

پنجمین مسابقات سامانه‌های هوافضایی برگزار می‌شود

پنجمین دوره مسابقات دانش‌آموزی طراحی و ساخت سامانه‌های هوافضایی با حضور ۲۶۴ تیم از سراسر کشور و در چهار گرایش، جمعه هفتم آبان‌ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود. به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، پنجمین دوره مسابقات طراحی و ساخت سامانه‌های هوافضایی روز جمعه هفتم آذر ماه امسال از ساعت 8 تا 18 در سالن استاد جباری و دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف برگزار می‌شود. در این دوره از مسابقات دانش آموزان سراسر کشور در قالب 262 تیم از 18 استان کشور با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. پنجمین دوره مسابقات دانش آموزی طراحی و ساخت سامانه‌های هوافضایی مسابقات در چهار گرایش؛ طراحی و ساخت مکانیزم بازیاب محموله فضایی، طراحی و ساخت هواسر (گلایدر) حرفه‌ای، طراحی و ساخت راکت با محموله قابل ارزیابی و طراحی و ساخت هواناو (هاور کرافت) برگزار می‌شود. اهداف این مسابقات شامل آشنایی دانش آموزان و دانشجویان با رشته مهندسی هوافضا و تمام شرکت‌ها و سازمان‌های تأثیرگذار در این صنعت، رشد فرهنگ عمومی مهندسی هوافضا، تقویت بنیه علمی و دخیل کردن دانش آموزان و دانشجویان کشور در حوزه هوافضا، فرآیندهای طراحی و ساخت مهندسی، بروز خلاقیت‌های فردی، گسترش فرهنگ کارگروهی، ایجاد فضای رقابتی در بین دانش آموزان و دانشجویان کشور است.

نتایج نهایی قبولی در رشته‌های نیمه متمرکز دهه دوم بهمن اعلام می شود

انتخاب رشته نیمه متمرکز آزمون سراسری سال ۱۳۹۳ از روز یکشنبه ۲ آذر ماه ۱۳۹۳ آغاز شده و تا پایان روز چهار‌شنبه ۱۲ آذر ماه ۱۳۹۳ ادامه خواهد داشت. داوطلبان مي‌بايست با مطالعه دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي نيمه‌متمركز از 2 آذر 93 لغايت 12 آذر 93 با مراجعه به سايت اين سازمان نسبت به تكميل فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

راه اندازی سه رشته بین رشته‌ای مقطع ارشد در واحد علوم و تحقیقات

از سال آینده در دانشکده علوم و مهندسی صنایع غذایی واحد علوم و تحقیقات چهارگرایش مهندسی صنایع غذایی، علوم و صنایع غذایی، فناوری مواد غذایی و زیست فناوری مواد را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه خواهد شد و امیدوارم که برای سال آینده این چهارگرایش در مقطع دکتری نیز ارائه شود.

نحوه پذیرش داوطلبان کارشناسی ارشد در دانشگاه جامع / دعوت از اساتید بین‌المللی برای گسترش مهارت‌محوری

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با تشریح نحوه پذیرش داوطلبان کارشناسی ارشد در این دانشگاه گفت: امیدواریم دوره‌هایی ارائه کنیم که نیاز بازار را تامین کند. مسعود شفیعی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: تعدادی کدرشته برای مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی در انتظار دریافت مجوز از دفتر گسترش آموزش عالی هستند و امیدواریم دوره‌هایی را ارائه کنیم که نیاز بازار را تامین کند. وی «استانداردسازی»، «تضمین کیفیت» و «کارآفرینی» را شعار دانشگاه جامع دانست و افزود: به طور کلی هزار دانشجو در تحصیلات تکمیلی دانشگاه جامع تحصیل می‌کنند و سعی داریم این تعداد را افزایش دهیم ولی معتقدیم تحصیلات تکمیلی باید با کیفیت توسعه یابد. شفیعی اظهار داشت: نحوه پذیرش داوطلبان در کارشناسی ارشد دانشگاه جامع به این صورت است که نهادهای متقاضی درخواست می‌دهند و ما درخواست را به سازمان سنجش اعلام می‌کنیم که سازمان سنجش از میان شاغلان در این نهادها اقدام به سنجش داوطلبان می‌کند. به گفته وی، با توجه به ضرورت گسترش مهارت محوری در دانشگاه جامع علمی کاربردی قرار است از اساتید بین المللی دعوت شود.

آخرین تغییرات و زمان برگزاری آزمون دستیاری 94

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی برخی از تغییرات آزمون دستیاری 94 را اعلام کرد. دکتر محمدحسین پورکاظمی افزود: یکی از این تغییرات در زمینه نحوه نمره سازی است. بدین شکل که نمره ها به شکل تراز مورد استفاده قرار می‌گیرند و نه به صورت خام . تغییر دیگر این است که از داوطلبان علاوه بر آزمون تئوری، آزمون عملی هم گرفته می‌شود. البته این امر در صورت فراهم بودن امکانات محقق می‌شود.

نخستین جشنواره سراسری دانشجویی تبلیغات پنجم آذرماه برگزار می‌شود

نخستین جشنواره سراسری دانشجویی تبلیغات پنجم آذرماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. نخستین جشنواره سراسری دانشجویی تبلیغات پنجم آذرماه برگزار می‌شود موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر، نخستین جشنواره سراسری دانشجویی تبلیغات به دبیری بهرام کلهرنیا و با هدف شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانشجویی در چند محورکلیدی با عنوان تبلیغات در ساخت ایران، تبلیغات در نساجی و انرژی برگزار می‌شود.

انتخاب رشته نیمه متمرکز آزمون سراسری سال ۱۳۹۳

جدول زمانی و نکات مهم مهلت انتخاب رشته : مهلت انتخاب رشته از روز یکشنبه ۲ آذر ماه ۱۳۹۳ تا پایان روز چهار‌شنبه ۱۲ آذر ماه ۱۳۹۳ است توجه ویژه : در طی مراحل انتخاب رشته از کلیک برروی دکمه Back مرورگر خود و باز کردن بیش از یک صفحه مرور گر بر روی کامپیوتر خود جدا خودداری نمایید در غیر اینصورت به صفحه اصلی بازگشته و مراحل انتخاب رشته را دوباره انجام دهید توجه ویژه : انتخاب رشته شما فقط وقتی تکمیل گردیده است که در مراحل انتخاب رشته در یک صفحه مجزا از سیستم انتخاب رشته شماره پرونده ۷ رقمی و کد رهگیری ۱۵ رقمی دریافت نمایید. توجه ویژه : در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکل در روند انتخاب رشته با مراجعه به سیستم پاسخگویی سئوال خود را مطرح نمایید. در غیر اینصورت داوطلبان می‌توانند با شماره‌های ذیل در ساعات اداری(به جز ایام تعطیل) تماس حاصل فرمایند. ۰۲۱-۸۸۹۲۳۵۹۵-۹۹ چه کسانی می‌توانند انتخاب رشته کنند ۱: داوطلبان باید دفترچه راهنما را به طور کامل مطالعه کرده باشند ۲: داوطلبان باید حتما شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنما را داشته باشند

اطلاعيه برگزاري آزمون زبان سوئدي در ايران

بدين وسيله به اطلاع هموطنان عزيز مي‌رساند به منظور ارائه هر چه بيشتر تسهيلات در زمينه آموزش عالي به هموطنان گرامي، سازمان سنجش آموزش كشور براي اولين بار آزمون زبان سوئدي (SWEDEX) را در کشور برگزار می‌نماید. آزمون‌های بین‌المللی تخصصي زبان سوئدی SWEDEX نام دارد که بر اساس چهارچوب جامع شوراي اروپا، به عنوان مرجع و مقياس سنجش دانش زبان سوئدي شناخته شده و دارای تائیدیه از سازمان دولتی Swedish Institute می‌باشد. با توجه به اينكه اين آزمون براي اولين بار در ايران با همكاري سازمان سنجش آموزش كشور و شركت صاحب امتياز سوئدي Swedworks International برگزار خواهد شد، به منظور پيش ثبت نام رایگان ‌بايستی از سايت اينترنتي شركت برگزار كننده آزمون به آدرس اینترنتی www.swedex.ir اقدام فرماييد. هزینه ثبت‌نام آزمون پس از مشخص شدن برنامه آزمون و تعداد شرکت کنندگان، تعیین و به داوطلبان اعلام خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آزمون به سایت اینترنتی www.swedex.ir مراجعه فرمایید. حداکثر مهلت پیش ثبت نام: 24 دي ماه 1393 تاريخ آزمون کتبی:‌ 10 بهمن ماه 1393 (تاریخ مصاحبه در زمان ثبت نام قطعی به اطلاع خواهد رسید) محل برگزاری آزمون: شهر تهران

تشکیل شورای بورس در دانشگاه مازندران برای نخستین بار

معاون آموزشی دانشگاه مازندران از تشکیل شورای بورس در این دانشگاه برای نخستین بار خبرداد. شادمهر میردار معاون آموزشی دانشگاه مازندران با اعلام این خبر، گفت: شورای بورس دانشگاه مازندران با توجه به نیازهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه و نیز در راستای تامین نیروی انسانی متعهد و متخصص مورد نیاز کشور و جذب متقاضیان ادامه تحصیل در دوره دکترای این دانشگاه براساس ضوابط و مقررات شورای اجرایی بورس وزارت عتف(علوم،تحقیقات و فناوری‌) و دستورالعمل اجرایی داخلی دانشگاه برای اولین بار در دانشگاه مازندران تشکیل شد.