اخبار

شرط پذیرش متقاضیان دوره‌های بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد

متقاضیان دوره های بدون آزمون مقطع دکتری تخصصی باید در زمان ثبت نام در این دوره در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند. دکترعلوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این خبرگفت: متقاضیان ثبت نام در دوره های بدون آزمون دکتری تخصصی می بایست در زمان ثبت نام در این دوره در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند، لذا آن دسته از داوطلبان به هر دلیلی امکان فارغ التحصیل شده در زمان اعلام شده را ندارند، امکان شرکت در این دوره ها را ندارند.

آخرین مهلت ثبت نام در کنکور دکتری 94/ 21 هزار نفر ثبت نام کردند

حسین توکلی - مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آخرین اخبار از آزمون ورودی دکترای نیمه متمرکز 1393 گفت: ثبت نام برای شرکت در آزمون دکترای نیمه متمرکز 1394 از روز یک شنبه 16 آذر در شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شده و در روز یک شنبه 23 آذر ماه به پایان می رسد.

30 آذر آخرین مهلت ثبت نام در دوره های بدون آزمون کنکور 93

حسین توکلی- مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آخرین اخبار از گزینش رشته های بدون آزمون آزمون سراسری 93 گفت: ثبت نام برای شرکت در گزینش رشته های تحصیلی بدون آزمون آزمون سراسری 93 برای دانشگاه های پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی که پذیرش در آنها بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش و آموزش کشور از ساعت 20 روز 10 آبان 93 آغاز شده و روز 30 آذر 93 به پایان می رسد.

اطلاعيه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور در باره‌ تاريخ‌ ثبت‌نام‌ و شركت در‌ آزمون‌ سراسري‌ سال 1394

بدين‌وسيله‌ به‌اطلاع‌ كليه‌ داوطلبان‌ متقاضي‌ ثبت‌نام‌ و شركت‌ در آزمون‌ سراسري‌ سال 1394 براي‌ دوره‌هاي‌ روزانه‌ ،نوبت دوم (شبانه‌)، نيمه حضوري، مجازي و پرديس خودگردان دانشگاهها وموسسات‌ آموزش‌ عالي‌،دانشگاه‌ پيام‌ نورو موسسات‌ آموزش‌ عالي‌ غيرانتفاعي‌ وغيردولتي‌ مي‌رساندكه ثبت‌نام براي شركت در آزمون هاي مذكور از روز يكشنبه مورخ 19/11/93 (نوزدهم بهمن ماه‌ 1393) منحصراً از طريق پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان به نشاني:www.sanjesh.orgآغاز و در روزسه شنبه مورخ 28/11/1393 (بيست و هشت بهمن ماه‌ 1393) پايان مي‌پذيرد، لذا داوطلبان مي‌توانند در مهلت مقرر براي شركت در آزمون سراسري سال 1394 ثبت‌نام نمايند.

امکان انتخاب 100 رشته محل در آزمون ارشد دانشگاه آزاد

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد تاکید کرد:‌ داوطلبان ادامه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد می توانند 100 رشته محل را انتخاب کنند. دکترعلوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: داوطلبان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی می توانند با توجه به علاقه و بدون درنظر گرفتن رشته تحصیلی مقطع کارشناسی خود، در یک مجموعه حداکثر 100 رشته محل را انتخاب کنند.

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور در باره شرايط و ضوابط، تاريخ و نحوه ثبت نام در آزمون ورودي دوره دكتري (Ph.D) نيمه متمركزسال 1394

سازمان سنجش آموزش كشور بدين وسيله به اطلاع كليه متقاضيان ثبت نام و شركت در آزمون ورودي دوره دكتري (Ph.D) نيمه متمركز سال 1394 مي رساند كه ثبت نام براي شركت در آزمون مذكور از طريق پايگاه اطلاع‌رساني اين سازمان از روز يكشنبه 16/09/93 آغاز و در روز يكشنبه 23/09/93 پايان مي پذيرد. لذا كليه داوطلبان متقاضي ثبت نام كه داراي شرايط عمومي و اختصاصي به شرح ذيل مي باشند، مي‌توانند در آزمون مذكور ثبت نام و شركت نمايند.

افزایش امکان انتخاب محل ها در مقطع دکتری دانشگاه آزاد

امکان انتخاب محل ها در مقطع دکتری تخصصی از 20 به 40 محل افزایش یافت. دکترعلوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به منظور رفاه حال داوطلبان و افزایش قدرت انتخاب آنها در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی، امکان انتخاب از 20 محل به 40 محل افزایش یافت. لذا داوطلبان می توانند یک رشته را حداکثر در 40 محل انتخاب کنند.

افزایش رشته های دکتری دانشگاه آزاد گرمسار به 9 رشته

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار از افزایش هفت رشته تحصیلی جدید به رشته های دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار خبرداد. دکتر طاهره میرساردو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با اعلام این خبر، اظهار کرد: سه رشته دکتری تخصصی"ترویج و آموزش کشاورزی" ،"جامعه شناسی گرایش جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران"،" جامعه شناسی گرایش جامعه شناسی اقتصادی و توسعه" به جمع رشته های دکتری تخصصی واحد گرمسار افزوده و جمع رشته های این واحد دانشگاهی در مقطع دکتری تخصصی به 9 رشته افزایش یافت. میرساردو هم چنین از افزایش چهار رشته کارشناسی مدیریت دولتی ، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی و علوم سیاسی خبر داد و افزود: سیاست کلی این واحد دانشگاهی در راستای توسعه رشته های دکتری، کارشناسی ارشد،کارشناسی و رشته های فنی و مهندسی متناسب با نیاز بازار کار و منطقه است. وی خاطرنشان کرد: با تلاشهای مضاعف مسئولان دانشگاه و حمایت و همکاریهای خوب سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و وزارت علوم از ابتدای مهرماه سالجاری تاکنون بیش از 20 رشته در مقاطع مختلف به مجموع رشته های دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار اضافه شده است. آغاز پذیرش دانشجو در 44رشته تحصیلات تکمیلی در واحد گرمسار وی همچنین با بیان اینکه دانشگاه آزاداسلامی واحد گرمسار در 44رشته تحصیلات تکمیلی دانشجو می پذیرد، از آغاز پذیرش دانشجو در 35 رشته کارشناسی ارشد و 9 رشته دکتری تخصصی در دانشگاه آزاداسلامی واحد گرمسار خبرداد. دکتر میرساردو گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در 9 رشته دکتری تخصصی جامعه شناسی ،جغرافیای سیاسی ،روانشناسی تربیتی ، زبان و ادبیات عرب ، زیست شناسی سلولی و تکوینی گیاهی ، مدیریت آموزشی ، ترویج و آموزش کشاورزی ، جامعه شناسی گرایش جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران ، جامعه شناسی گرایش جامعه شناسی اقتصادی وتوسعه در نیمسال اول سالتحصیلی 95-94دانشجو می پذیرد. وی با بیان اینکه آزمون دکتری دانشگاه آزاد آغاز شده یادآور شد: در آزمون دکتری تخصصی سال جاری به هر داوطلب امکان انتخاب یک رشته امتحانی و حداکثر در 20 واحد دانشگاهی انتخابی ارائه شده است و در مقطع کارشناسی ارشد نیز داوطلبان پس از انتخاب یک مجموعه امتحانی مجاز به انتخاب حداکثر 20 رشته محل متناسب با آن هستند و دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار بزرگترین واحد دانشگاهی منطقه 10 است.

جزییات و تغییرات آزمون دکتری 94

ثبت نام در آزمون ورودی دوره دکترای نیمه متمرکز (Ph.D) سال 1394 از روز یکشنبه 16 آذرماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org‌ آغاز می شود. حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور اظهار داشت: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکترای نیمه متمرکز(Ph.D) سال 1394 از یکشنبه آینده 16 آذرماه از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org‌ آغاز شده و تا روز 23 آذرماه ادامه دارد.

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص تاريخ ثبت ‌نام آزمون ورودي دوره دكتري (نيمه متمركزPh.D) سال 1394

بدين وسيله به اطلاع كليه متقاضيان ثبت‌نام و شركت در آزمون ورودي دوره دكتري (نيمه متمركز Ph.D) سال 1394 مي‌رساند كه ثبت نام براي شركت در آزمون مذكور منحصراً بصورت اينترنتي از روز يكشنبه مورخ 16/09/93 آغاز و در روز يكشنبه مورخ 23/09/93 پايان مي‌پذيرد.