اخبار

اطلاعيــه‌ سازمان‌سنجش‌آموزش‌كشور درخصوص اعلام اسامي داوطلبان واجد شرايط براي مراحل مصاحبه تخصصي و بررسي صلاحيت‌هاي عمومي معرفـي‌‌شدگان‌ چندبرابرظرفيت رشتـه‌‌هاي‌ تحصيلي نيمه‌‌متمركـز آموزش تربيت بدني پرديس‌هاي دانشگاه فرهنگيـان وعلوم ‌ورزشي و ارتباط تصويري‌ دانشگاه تربيت دبير شهيدرجائـي–تهران در آزمون‌ سراسري‌ سال‌ 1393

پيرو اطلاعيه مورخ 19/9/93 اين سازمان در خصوص برنامه زماني انجام مراحل مصاحبه معرفي شدگان چندبرابرظرفيت رشته هاي تحصيلي نيمه متمركز آموزش تربيت بدني پرديس هاي دانشگاه فرهنگيان (كدهاي 23730 الي 24080)، علوم ورزشي (كدهاي 19376 الي 19396) و ارتباط تصويري (كدهاي 17075 الي 17101) دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي-تهران در آزمون سراسري سال 1393 بدين وسيله ضمن اعلام اسامي آن دسته از داوطلباني كه در موعد مقرر (2/9/93 لغايت 12/9/93) نسبت به انتخاب مجدد كدرشته مورد نظر خود اقدام نموده اند به اطلاع مي رساند، منحصراً اين دسته از داوطلبان با توجه به اعلام علاقه مندي خود بر اساس انتخاب رشته مجدد، و شركت در آزمون عملي مجاز به شركت در مراحل مصاحبه، معاينه و ساير مراحل گزينش در رشته هاي تحصيلي ذيربط مي باشند.

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درباره كدرشته‌محل‌هاي جديد و اصلاحيات دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته‌هاي تحصيلي در مرحله پذيرش بدون آزمون (پذيرش براساس سوابق تحصيلي) براي مؤسسات آموزش عالي غير دولتي- غير انتفاعي در آزمون كارداني به كارشناسي ناپيوسته سال 1393

پيرو انتشار دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته براي شركت در گزينش رشته‌هاي تحصيلي پذيرش بدون آزمون كارداني به كارشناسي ناپيوسته آبان ماه سال 1393 در مؤسسات آموزش عالي غيردولتي -غير انتفاعي (پذيرش بر اساس سوابق تحصيلي) و اطلاعيه مورخ 21/8/1393 مندرج در سايت اينترنتي اين سازمان، به اطلاع آن‌دسته از داوطلباني كه موفق به ثبت‌نام و انتخاب رشته نشده‌اند، مي‌رساند در مهلت تعيين شده‌ مي‌توانند نسبت به ثبت‌نام و انتخاب كدرشته‌محل‌هاي خود با توجه به دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته و مندرجات اين اطلاعيه اقدام كنند. ضمناً آن‌دسته از داوطلباني كه قبلاً ثبت‌نام و انتخاب رشته خود را انجام داده‌اند، مي‌توانند با عنايت به مندرجات اين اطلاعيه نسبت به ويرايش كدرشته‌محل‌هاي انتخابي خود اقدام نمايند.

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درباره كدرشته‌محل‌هاي جديد و اصلاحيات دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته‌هاي تحصيلي در مرحله پذيرش بدون آزمون (پذيرش براساس سوابق تحصيلي) براي دانشگاه پيام نور و مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي در آزمون سراسري سال 1393

پيرو انتشار دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته براي شركت در گزينش رشته‌هاي تحصيلي پذيرش بدون آزمون سراسري آبان ماه سال 1393 در دانشگاه پيام نور و مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي (پذيرش بر اساس سوابق تحصيلي) و اطلاعيه مورخ 21/8/1393 مندرج در سايت اينترنتي اين سازمان، به اطلاع آن‌دسته از داوطلباني كه موفق به ثبت‌نام و انتخاب رشته نشده‌اند، مي‌رساند در مهلت تعيين شده‌ مي‌توانند نسبت به ثبت‌نام و انتخاب كدرشته‌ محل‌هاي خود با توجه به دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته و مندرجات اين اطلاعيه اقدام كنند. ضمناً آن‌دسته از داوطلباني كه قبلاً ثبت‌نام و انتخاب رشته خود را انجام داده‌اند، مي‌توانند با عنايت به مندرجات اين اطلاعيه نسبت به ويرايش كدرشته‌محل‌هاي انتخابي خود اقدام نمايند. الف) اصلاحيات دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته: كدرشته محل 12265 در گروه آزمايشي علوم رياضي و فني مربوط به رشته مهندسي مكانيك دانشگاه غيرانتفاعي خيام مشهد، فاقد گرايش مي‌باشد. كدرشته محل 24801 در گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني مربوط به رشته مديريت مالي دانشگاه پيام نور مركز يزد، حذف گرديده و پذيرش دانشجو در اين رشته انجام نخواهد شد. ب) كد رشته‌محل‌هاي جديد علاوه بر رشته‌هاي مندرج در دفترچه:

هشدار به متقاضيان و متخلفان آزمون هاي بين المللي

به اطلاع متقاضيان شركت در آزمون‌هاي بين‌المللي نظير TOEFL ، GRE،IELTS و ... مي‌رساند با توجه به وجود تعدادي افراد و شركت‌هاي سود جو كه با تبليغات و وعده‌هاي واهي مبني بر اخذ مدارك مورد نظر، با مشخصات داوطلب اقدام به كلاهبرداري و اخذ مبالغ قابل توجهي از اين افراد مي‌نمايند، اين سازمان به عنوان ناظر آزمون‌هاي بين‌المللي در كشور، ضمن برخورد قانوني و معرفي اين مراكز به مراجع قضائي، موارد ذيل را براي اطلاع متقاضيان يادآوري مي‌نمايد:

تمام اطلاعات مربوط به ثبت‌نام تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد/امکان تمدید زمان ثبت‌نام کارشناسی ارشد

مجتبی علوی‌فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تا پایان آذرماه است ولی به دلیل اینکه این آزمون خرداد ماه برگزار می‌شود امکان تمدید مهلت این ثبت‌نام وجود دارد.

سه رشته جدید در مقطع دکتری تصویب شد

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سه رشته جدید را در مقطع دکتری تصویب کرد. معاونت آموزشی وزارت علوم رشته جدید بیوانفورماتیک را با توجه به استفاده کامپیوتر و رایانه در بیولوژی و تکنولوژی زیست شناسی، در مقطع دکتری تصویب کرد. همچنین رشته دکتری آموزش ریاضی تصویب شد. حدود دو سال، اساتید دانشگاه‌های، کرمان، شهید بهشتی، فردوسی مشهد، و خوارزمی بر روی این رشته فعالیت کردند که بعد از دوسال منجر به تدوین رشته جدید آموزش ریاضی در مقطع دکتری شد . براساس این گزارش، رشته دکتری مهندسی نفت، گرایش اکتشاف نیز دیگر رشته ای است که به تازگی در دفتر برنامه ریزی آموزشی تصویب شده و جدید است . این سه رشته از سال آینده در چند دانشگاه که توانایی اجرا و امکانات لازم از را داشته باشند راه اندازی خواهد شد.

اولویت دانشگاه آزاد تجاری سازی پژوهش ها است

علیرضا لادن مقدم، شامگاه دوشنبه گفت: در 30 سال تاسیس واحد سه دهه آموزشی، پژوهشی و کیفیت را داشتیم که این دهه کیفیت در واقع همان پژوهش است. وی افزود: که اگر ما در قسمت پژوهشی نتوانیم موفق باشیم به کیفیت اصلی نیز نخواهیم رسید و اینجاست که به حوزه پژوهش از دیدگاه درآمد زایی باید نگاه کرد و سیاست های اصلی هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی نیز رسیدن به همین کیفیت و درآمدزایی از طریق پژوهش است. وی به چشم انداز آینده پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و وظایف هیات علمی و درآمدزایی غیر شهریه ای اشاره کرد و افزود: اولین بحث ما در این زمینه بحث تجاری سازی تحقیق است و این واحد در خصوص تجاری سازی کارهای بزرگی را در حال اجرا دارد. لادن مقدم تصریح کرد: دومین بحث شرکت های دانش بنیان و فعال کردن این شرکت ها است، سومین بحث هم باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان است که یکی از بازوهای اصلی پژوهش است و اگر بتوانیم در این زمینه محکم و قوی عمل کنیم کمک بزرگی در قسمت پژوهش می شود و مرکز تحقیقات انرژی بحث دیگر است که در این زمینه ما باید بیشتر تلاش کنیم.

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درباره تاريخ و نحوه ثبت نام پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی بهمن ماه سال 1393

بدين وسيله به اطلاع كليه داوطلبان متقاضي ثبت نام و شركت در پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی بهمن ماه سال 1393 مي رساند، كه ثبت نام منحصراً به صورت اينترنتي از روز دوشنبه مورخ 1/10/93 آغاز و در روز دوشنبه 8/10/93 پايان مي‌پذيرد.

آغاز ثبت‌نام کاردانی پیوسته بدون آزمون در آموزشکده‌های سما

شمس ‌نیا مدیر امور آموزشکده‌های سازمان سما با اعلام زمان ثبت‌نام دوره‌های کاردانی پیوسته بدون آزمون نیمسال دوم تحصیلی آموزشکده‌های سما گفت: ثبت‌نام نیمسال دوم تحصیلی آموزشکده‌های سما آغاز و تا پایان بهمن‌ماه ادامه دارد.

امکان ثبت نام همزمان در دوره‌های آموزشی-پژوهشی و پژوهش محور دکتری آزاد

داوطلبان ادامه تحصیل در مقطع دکتری تخصصی درنظر داشته باشند که هم اکنون ثبت نام دوره های آموزشی-پژوهشی و پژوهش محور بطور همزمان امکان پذیر است؛ لذا علاقه مندان امکان شرکت در هر دو دوره را دارند. دکترعلوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب توصیه کرد: با توجه به اینکه لینک هردو ثبت نام در سایت www.azmoon.org فعال است، توصیه می شود که قبل از تهیه کارت اعتباری تصمیم خود را مبنی بر شرکت در دوره آموزشی-پژوهشی یا پژوهش محور بگیرند. البته اگر داوطلبی علاقه مند ثبت نام در هر دو دوره باشد، هیچگونه منعی برای ثبت نام متقاضیان وجود ندارد. معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص امکان ویرایش گفت: امکان ویرایش برای دوره های با آزمون و بدون آزمون دکتری تخصصی وجود دارد و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.org و ورود به لینک ویرایش اطلاعات اقدامات لازم را درخصوص تغییر یا تصحیح ثبت نام خود انجام دهند. به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، علوی فاضل در پایان گفت: ثبت نام برای دوره های با آزمون و بدون آزمون دکتری تخصصی تا آخر آذرماه ادامه خواهد داشت .

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور در خصوص تمديد مهلت ثبت نام و همچنين برخي اصلاحات در دفترچه راهنماي ثبت‌نام و شركت در آزمون ورودي دوره دكتري نيمه متمركز (Ph.D) سال 1394

پيرو اطلاعيه مورخ 15/9/93 به اطلاع كليه داوطلبان متقاضي ثبت‌نام و شركت در آزمون ورودي دوره دكتري نيمه متمركز(Ph.D) سال 1394 مي‌رساند، به منظور فراهم نمودن تسهيلات بيشتر براي آن دسته از داوطلباني كه تا اين تاريخ (23/9/93)براي ثبت‌نام اقدام ننموده‌اند، ترتيبي اتخاذ گرديده كه در روزهاي دوشنبه مورخ 24/9/93 لغايت چهارشنبه مورخ 26/9/93 بتوانند نسبت به ثبت‌نام و يا ويرايش اطلاعات خود اقدام نمايند.

اطلاعيه سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور درباره‌ تاريخ‌ و نحوه‌ پرينت كارت‌ نود و سومين دوره آزمون زبان انگليسي پيشرفته

بدين‌وسيله به اطلاع کليه داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (Tolimo:E-A2014) مي‌رساند: 1- نود و سومين دوره آزمون زبان انگلیسی پیشرفته صبح روز پنجشنبه مورخ 27/9/93 به طور همزمان در 11 شهرستان مختلف کشور شامل شهرستانهای: اصفهان، بابل، تبریز، تهران، شیراز، كرمان، کرمانشاه، رشت، مشهد، كيش و يزد برگزار خواهد شد. برگ راهنما و كارت شرکت در آزمون از روز سه‌‌شنبه 25/9/93 روي سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.org قرار مي­گيرد تا داوطلبان بتوانند با وارد كردن اطلاعات خود شامل: شماره پرونده، كد رهگيري و يا نام و نام‌خانوادگي، سال تولد و شماره کارت ملی نسبت به پرينت آن اقدام نمایند. بديهي است هر داوطلب براي شرکت در جلسه آزمون باید علاوه بر پرينت کارت شرکت در جلسه آزمون، اصل کارت ملی يا اصل شناسنامه عکسدار خود را ارائه نماید. توضیح: چنانچه داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون هرگونه اشکالی در کارت ورودی خود داشته باشند مي‌توانند در روز چهارشنبه مورخ 26/9/93 صبح از ساعت 8/00 تا 12/00 و بعدازظهر 14/00 تا 17/00 با در دست داشتن کارت شناسايي معتبر و 2 قطعه عکس به نماینده این سازمان مستقر در باجه رفع نقص مراجعه نموده و نسبت به اصلاح و رفع اشكال احتمالي کارت خود اقدام نمایند.

اعلام اسامی پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دکتری از فردا

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: اسامی پذیرفته شدگان نهایی ظرفیت‌های جدید و تکمیل ظرفیت برخی رشته‌های آزمون دکترای نیمه متمرکز 93 از ساعت 18 فردا (پنج شنبه 20 آذر) روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

اختصاص سه سهمیه در کنکور دکتری 94/ اعمال قانون جدید ایثارگران

سه سهمیه رزمندگان، ایثارگران و مربیان در آزمون دکتری سال 94 تعریف شده است که واجدین شرایط می توانند از آن استفاده کنند. هر یک از داوطلبان متقاضی سهمیه رزمندگان و ایثارگران می توانند بر اساس شرایط خود که در بندهای الف و ب آمده است، متقاضی این سهمیه شوند.