اخبار

تحصیل بیش از 16 هزار نفر در دانشگاه پیام‌نور خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بالغ بر 16 هزار و 500 نفر در دانشگاه پیام‌نور استان تحصیل می‌کنند. مهدی ثقفی در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه گفت: 100 عضو هیئت علمی و حدود 700 تا 800 استاد حق‌التدریس در این دانشگاه تدریس می‌کنند.

جزییاتی تازه از آزمون ارشد و دکتری آزاد

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد از اعلام زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد طی هفته آینده خبر داد. دکتر علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با اعلام این خبر که زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد اواخر اردیبهشت ماه سال آینده است گفت: امسال نزدیک به 200 هزار نفر در مقطع ارشد پذیرش می شوند،دکتر علوی فاضل درخصوص زمان برگزاری کنکور دکترای تخصصی دانشگاه آزاد گفت: کنکور دکترای تخصصی بهمن ماه امسال برگزار می شود.

برگزاری جشنواره ایده‌های برتر توسط دانشگاه پیام نور قوچان

رییس دانشگاه پیام نور مرکز قوچان گفت: برگزاری جشنواره ایده‌های برتر در راستای افزایش ارتباط صنعت با جامعه است. محمد لعل علیزاده در مراسم اختتامیه جشنواره ایده‌های برتر در دانشگاه پیام نور قوچان اظهار کرد: دانشگاه پیام نور قوچان صاحبان ایده فراوانی دارد، پس دانشگاهی پویا و زنده است؛ هدف ما تکریم، تشویق و شناسایی دانشجویان ایده‌پرداز است.

یک عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد خرم‎آباد: بخل علمی آفت ارتباط بین دانشجو و استاد است

یک عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد خرم‎آباد با بیان اینکه پیگیر غیبت‎های دانشجو باشیم، گفت: بخل علمی آفت ارتباط بین دانشجو و استاد است. پورحسینی در منطقه لرستان، افزود: آموزش نوعی برقراری ارتباط میان استاد و دانشجو بوده و تا زمانی که ارتباطی منطقی چه از جهت کلامی و چه از جهت منطقی بین این افراد برقرار نشود، فرآیند آموزش به شکست می‎انجامد.

راه اندازی سیستم جامع دانشجویان شاهد و ایثارگر تا سال آینده

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: باید جو نادرستی که نسبت به دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها وجود دارد، تغییر کند. منطقه خراسان، دکتر سید محسن رحیمی در کارگاه آموزشی توانمندسازی و روش مهارت‌های ارتباطی ‌اساتید مشاور، مدیران، ‌دبیران و کارشناسان ستادهای شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در هتل پردیسان، اظهارکرد: متاسفانه به دلیل استفاده این دانشجویان از سهمیه ایثارگر همیشه این تفکر در جامعه وجود داشته که 40 درصد از ورودی‌های دانشگاه‌ها اختصاص به دانشجویان شاهد و ایثارگر دارد.

استان مرکزی، میزبان پنجمین جشنواره نشریات دانشجویی پیام‌نور ‌

مدیر فرهنگی پیام‌نور استان مرکزی از برگزاری پنجمین دوره جشنواره نشریات دانشجویان پیام‌نور سراسر کشور در استان مرکزی خبر داد. مجید زاهدی‌پویا، با تأکید بر اینکه در این جشنواره نشریات دانشجویی، تنها دانشجویان پیام‌نور شرکت می‌کنند، گفت: این جشنواره از چهارم‌ تا ششم آذرماه در دانشگاه پیام‌نور اراک برگزار می‌شود.

اطلاعيه اعلام فهرست اسامي پذيرفته شدگان نهايي كد رشته‌هاي امتحاني(داراي شرايط خاص) تكميل ظرفيت درآزمون ورودي تحصيلات تكميلي (دوره‌هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته داخل ) سال 1393

پيرو انتشار اطلاعيه‌هاي مورخ 20/7/93 و 6/8/93 اين سازمان درخصوص اعلام ظرفيت پذيرش رشته‌هاي تكميل ظرفيت ضمن اعلام نتايج پذيرفته شدگان اين مرحله در آزمون ورودي تحصيلات تكميلي (كارشناسي ارشد ناپيوسته داخل) سال 1393 بدين وسيله برنامه زماني ثبت‌نام از پذيرفته‌شدگان نهايي (رشته‌هاي داراي شرايط خاص) را براي ثبت‌نام در موسسه آموزش عالي ذيربط به شرح ذيل اعلام مي‌نمايد:

جزئیات پرداخت پژوهانه به دانشجویان دکتری/ ظرفیت حمایت از نخبگان 4 برابر شد

جلسه 54 ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، به ریاست دکتر محمد رضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی روز گذشته در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد. در ابتدای این جلسه، دکتر کبگانیان گزارشی از نحوه اجرای مصوبه ستاد راهبری درمورد پرداخت پژوهانه به دانشجویان دکتری ارائه داد.

تغییر نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه پیام نور / جذب 4 هزار و 100 عضو هیات علمی

دکتر حیدر جهانبخش با اشاره به وضعیت نسبت استاد به دانشجو و هرم هیات علمی این دانشگاه گفت: استنباط عمومی مردم از پیام نور هنوز همان استنباط 25 سال پیش است که فکر می کنند پیام نور فقط دارای رشته های علوم انسانی، علوم پایه و غیر حضوری است.

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور در خصوص اصلاح برخي رشته‌هاي امتحاني دفترچه راهنماي ثبت‌نام آزمون ورودي تحصيلات تكميلي (دوره‌هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته داخل) سال1394

پيرو اطلاعيه‌هاي مورخ11/8/93 و 25/8/93 د رخصوص انتشار دفترچه راهنماي ثبت‌نام آزمون ورودي تحصيلات تكميلي (دوره‌هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته داخل) سال 1394 به اطلاع مي‌رساند نظر به اينكه رشته هاي امتحاني، مواد وضرايب امتحاني هريك از رشته هااز طريق معاونت آموزشي وزارت متبوع به اين سازمان اعلام وبر اساس آن دفترچه راهنما تنظيم ومنتشر مي گردد، لذا هرگونه تغييرات مربوط به رشته‌هاي امتحاني در اين آزمون، بر اساس اعلام دفتر گسترش آموزش عالي و دفتر برنامه‌ريزي آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري صورت خواهد گرفت، واز آنجاكه آخرين تغييرات واصله توسط مراجع فوق در تاريخ 25/8/93 به اين سازمان اعلام گرديد، درنتيجه رشته‌هاي امتحاني كه در آنها تغييراتي صورت گرفته به شرح ذيل اعلام مي‌گردد. داوطلبان متقاضي اين رشته‌هاي امتحاني ضرورت دارد در زمان ثبت‌نام اين تغييرات را مدنظر داشته و آن دسته از داوطلباني كه قبلاً در اين رشته‌هاي امتحاني ثبت‌نام نموده و با توجه به اين تغييرات تمايل به اصلاح تقاضانامه ثبت‌نامي خود دارند، مي‌توانند تا تاريخ 28/8/93 با مراجعه به قسمت ويرايش نسبت به اصلاح اطلاعات ثبت شده خود اقدام نمايند.

فضای کتابخانه دیجیتال واحد علوم و تحقیقات گسترش می‌یابد

نیاز سنجی منابع علمی مورد نیاز دانشکده های واحد علوم و تحقیقات چند نوبت در سال و براساس اعلام نیاز اساتید و گروه های آموزشی صورت می‌گیرد که بعد از اعلام نیاز، توسط گروه تهیه و سفارش در کتابخانه اقدامات لازم برای تهیه منابع علمی درخواستی صورت می گیرد.

تغییرات آزمون ارشد IT به سال آینده موکول شد

در روزهای گذشته داوطلبان رشته IT از تغییرات دقیقه نودی کدرشته‌ها در آزمون کارشناسی ارشد گلایه کرده و دست به تجمع زدند. دلیل اعتراض و تجمع این داوطلبان این بود که، پیش ازین کدرشته مهندسی فناوری اطلاعات دارای چهار زیرمجموعه شامل «تجارت الکترونیک» ، «رایانه امن (امنیت شبکه)»، «شبکه‌های کامپیوتری» و«مهندسی فناوری اطلاعات» بود اما داوطلبان پس از انتشار دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد متوجه شدند رشته‌های «امنیت شبکه» و «شبکه‌های کامپیوتری» که از پرطرفدارترین رشته‌ها هستند به زیر مجموعه های کدرشته مهندسی کامپیوتر منتقل شده‌اند که این امر باعث می‌شد 6 درس به منابع امتحانی داوطلبان این کدرشته‌ها اضافه شود.

ثبت نام آزمون ورودی سال تحصيلی ۹۵ - ۹۴ جامعه الزهرا(س) از اول آذرماه آغاز میشود.

ثبت نام آزمون ورودی سال تحصيلی ۹۵ - ۹۴ جامعه الزهرا(س) از اول آذرماه آغاز میشود. مرجع دانشگاهی کشور به نقل از خبرنگار مهر، این آزمون برای دوره‌های عمومی و تکميلی (سطح ۲ و ۳) است که ثبت نام آن از طريق پايگاه اطلاع رسانی جامعه الزهرا(س) انجام خواهد شد. با توجه به تنوع دوره‌های تحصيلی و رشته‌ها و به منظور اطلاع دقيق داوطلبان از شرايط و ضوابط تحصيل در هر يک از مقاطع آموزشی و شيوه‌های تحصيلی و برای بهره‌مندی از فرصت کافی در تصميم‌گيری و انتخاب رشته تحصيلی، دفترچه راهنمای پذيرش و ثبت نام این آزمون در پايگاه اطلاع رسانی این مرکز حوزوی قرار گرفت. علاقمندان برای دریافت این دفترچه از طریق منوی سنجش و گزینش اقدام کنند. به داوطلبان يادآوری می‌شود که قبل از ثبت نام، دفترچه راهنما و پیوست آن را به طور کامل و به دقت مطالعه کنند. جامعه الزهرا(س) با توجه به توضیحات کامل برنامه‌ها و شرایط ثبت‌نام و نیز درج «پاسخ سئوالات متداول» در آخر دفترچه، از علاقه مندان خواسته، از تماس تلفنی و مراجعه حضوری به جامعه الزهرا(س) خودداری کنند.

هشدار به داوطلبان متقاضي شركت در آزمون كارشناسي ارشد سال 1394

اخيراً برخي پايگاههاي اينترنتي به منظور جذب و اغواي كاربران خصوصاً داوطلبان ورود به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي در مقطع تحصيلات تكميلي (كارشناسي ارشد) با درج واژه پذيرش بدون كنكور در كارشناسي ارشد اقدام به سوءاستفاده‌هاي مالي از افراد مي‌نمايند.