اخبار

1000 رشته ارشد و۵۰۰ رشته دکتری به دانشگاه آزاد افزوده می‌شود

نماینده تام الاختیار رئیس عالی دانشگاه آزاد اسلامی کشور در استانهای هرمزگان ، کرمان و سیستان و بلوچستان گفت: با تجمیع واحد علوم و تحقیقات با واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در کشور یک هزار رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۵۰۰ رشته در مقطع دکتری به رشته‌های پیشین افزوده می شود.

جذب دانشجویان علوم تحقیقات در دکتری پژوهشگاه صنعت نفت

فاهم نامه همكاري علمي، پژوهشي و آموزشي بين واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد و پژوهشگاه صنعت نفت با هدف استفاده بهينه و هم افزايي از توانمندي هاي طرفين براي شكل گيري مجموعه اي از طرح هاي پژوهشي، كاربردي و ملي به امضاء رسيد.

مصوبات جدید شورای گسترش آموزش عالی

مجوز تاسیس 2 رشته تحصیلی مقطع دکترا ،19 رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد و 12 رشته تحصیلی مقطع کارشناسی در30 دانشگاه و مرکز آموزش عالی توسط شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم صادرشد.با تصویب شورای گسترش آموزش عالی رشته‌های تحصیلی مقطع دکترای «اصلاح نژاد دام» در دانشگاه زنجان و مهندسی شیمی در دانشگاه گیلان ایجاد می شوند.

افزایش 10 رشته دکترا و 28 رشته کارشناسی‎ارشد در دانشگاه آزاد گرگان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان از افزایش رشته‎های تحصیلی در مقاطع کارشناسی‎ارشد و دکترا خبر داد و گفت: 10 رشته تخصصی در مقطع دکترا و 28 رشته تخصصی در مقطع کارشناسی‎ارشد به مجموع رشته‎های تحصیلی این دانشگاه اضافه شده است....

آیین نامه استعدادهای درخشان در مقطع ارشد ابلاغ شد/ افزایش اختیارات دانشگاهها در پذیرش

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم از ابلاغ آیین نامه جدید استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی خبر داد که بر اساس این آیین نامه، 10 درصد از دانشجویان بالاترین رتبه ها در مقطع کارشناسی می توانند بدون آزمون در دانشگاهها جذب شوند

افزایش شهریه دوره دکتری پردیس دانشگاه خوارزمی

جعفر کیوانی در خصوص افزایش شهریه دوره هایی که در پردیس های خودگردان دانشگاه خوارزمی برگزار می شود گفت: شهریه ای که از دانشجویان در پردیس خودگردان دانشگاه اخذ می شود همانی است که وزارت علوم اعلام کرده است

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت علوم، از تصویب و اجرای طرح راهبردی تجمیع پردیس‌ها و واحدهای علوم و تحقیقات با واحدهای دانشگاهی خبر داد.به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به نقش این دانشگاه در نظام آموزش عالی کشور، به شرایط جدید دانشگاه‌ها در تحصیلات تکمیلی اشاره و ظرفیت‌سازی قانونی برای تصویب رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی را، هدف گذاری مدیریت این دانشگاه عنوان کرد.

تشریح جزئیات دوره دکتری و کارشناسی ارشد نیمه‌متمرکز پردیس خودگردان دانشگاه‌ها

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح جزئیات دوره‌های دکتری نیمه‌متمرکز و کارشناسی ارشد ناپیوسته مجازی پردیس خودگردان دانشگاه‌ها گفت: آزمون این دوره‌ها در روز جمعه 21 شهریور ماه برگزار می‌شود.

جذب دانش آموختگان برتر دوره های دکترای تخصصی در دانشگاه آزاداسلامی

به منظور فراهم سازی تسهیلات و زمینه های جذب هدفمند دانش آموختگان برتر دکترا و پژوهشگران پسا دکترا تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان(براساس ضوابط بنیاد) و ارتقای هرم هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، توافق نامه ای میان «بنیاد ملی نخبگان» و دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد.

تدوین آیین نامه دوره های پسادکترا

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم اعلام کرد آیین نامه دوره های پسادکترا درحال تدوین است و به زودی به دانشگاه ها ابلاغ می شود.