به منظور فراهم سازی تسهیلات و زمینه های جذب هدفمند دانش آموختگان برتر دکترا و پژوهشگران پسا دکترا تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان(براساس ضوابط بنیاد) و ارتقای هرم هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، توافق نامه ای میان «بنیاد ملی نخبگان» و دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد.
جذب دانش آموختگان برتر دوره های دکترای تخصصی در دانشگاه آزاداسلامی
این توافقنامه با هدف ایجاد زمینه اثرگذاری سرآمدان علمی در عرصه دانشگاه، اصلاح و ارتقای هرم هیات علمی دانشگاه و ایجاد زمینه مناسب برای ارتقای توان پژوهشی و فناورانه دانشگاه آزاد منعقد شده است.
در این توافقنامه بنیاد ملی نخبگان متعهد است مبلغ 200 میلیون ریال به عنوان اعتبار پژوهش و فناوری در وجه هریک از مشمولان توافق نامه در سال اول جذب و مطابق با مقررات اعطای اعتبار ویژه پژوهشی به استادیاران جوان اختصاص دهد.
اختصاص وام به مبلغ 2 میلیارد ریال مطابق ضوابط و مقررات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در صورت تاسیس شرکت دانش بنیان از سوی هریک از مشمولان توافق نامه از دیگر تعهدات بنیاد در این توافق است.
براساس این گزارش، بنیاد ملی نخبگان همچنین متعهد است مبلغ 200 میلیون ریال به ازای هر یک از مشمولان توافق نامه و به عنوان اعتبار ارتقای آموزشی-پژوهشی- تجهیزاتی گروه/ دانشکده متبوعی که متقاضیان جذب آن شده اند، اختصاص دهد.
دانشگاه آزاد نیز در این توافق نامه متعهد است درخواست عضویت هیات علمی دانش آموختگان برتر و پژوهشگر پسا دکترا را متناسب با نیاز واحدهای خود و با اولویت ویژه بررسی و طی دو ماه از تاریخ دریافت پرونده کامل متقاضی، در خصوص جذب و به کارگیری وی اعلام نظر قطعی می کند.
تامین فضای اداری مناسب و مستقل برای مشمولان توافق نامه، اختصاص مبلغ یکصد میلیون ریال به عنوان اعتبار پژوهشی- تجهیزاتی در وجه هریک از مشمولان توافق نامه در سال دوم جذب و تامین حقوق و مزایای مشمولان توافق نامه مطابق با مقررات دانشگاه از دیگر تعهدات دانشگاه آزاد به شمار می رود.