اخبار

انتشار دفترچه کنکور دکتری از شنبه/ الزام دانشگاهها به اعمال شیوه نامه

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از نهایی شدن شیوه نامه بررسی سوابق علمی و پژوهشی در مصاحبه دکتری خبر داد و گفت: تمام دانشگاه ها ملزم هستند امسال براساس این شیوه نامه عمل کنند. دکتر ابراهیم خدایی گفت: ثبت نام آزمون دکتری سال 94 روز 16 آذر انجام شده و دفترچه راهنما از شنبه 15 آذرماه بر روی سایت سنجش قرار می گیرد.

اعلام نتایج آزمون دکترای علوم پزشکی تا ساعت 20 امشب

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور گفت: نتایج پذیرفته‌شدگان آزمون دکترای علوم پزشکی PHD سال 93 تا دو برابر ظرفیت، ساعت 20 امروز چهارشنبه 12 آذرماه از طریق سایت سنجش آموزش پزشکی به نشانی Psanjesh.org اعلام می‌شود. دکترمحمد حسین پورکاظمی افزود: نتایج حداکثر تا ساعت 20 امشب روی سایت قرار گرفته و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت از نتایج مطلع شده و در صورت پذیرفته شدن از تاریخ 16 تا 26 آذرماه به منظور انجام مصاحبه به دانشگاه‌های مشخص شده مراجعه کنند.

سمنان،بالاترین سرانه دانشجویی کشور را دارد

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه سمنان،بالاترین سرانه دانشجویی را در کشور دارد،از سهم 30 درصدی دانشگاه آزاد از جمعیت دانشجویی این استان خبر داد.

تدوین آیین نامه‌ اجرای قانون خدمات رسانی به ایثارگران در دانشگاه آزاد

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی از تدوین آئین نامه های اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران خبر داد. سید محمد تقی طباطبایی مدیر کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد درباره فعالیت های این اداره کل، گفت: همانطور که از نام این حوزه پیداست، این اداره کل متولی کلیه امور ایثارگران در حوزه دانشجویی، هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی است.

ثبت نام آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال آغاز شد

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد از آغاز ثبت نام آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال خبرداد. دکترعلوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این خبرگفت: ثبت نام آزمون آیلتس در دو ماژول آکادمیک و جنرال از امروز دوشنبه 10 آذر آغاز شد.

نتایج جابجایی‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تا پایان دی‌ماه اعلام می‌شود

اسامی داوطلبانی که برای جابجایی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی روی وب سایت www.azmoon.net ثبت‌نام کرده‌اند، دی‌ماه امسال اعلام می‌شود. نتایج جابجایی‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تا پایان دی‌ماه اعلام می‌شود. معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، اسامی داوطلبانی که برای جابجایی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی بر روی وب سایت www.azmoon.net ثبت نام کرده‌اند در دی ماه امسال اعلام می‌شود. وب سایت www.azmoon.net برای ثبت درخواست پذیرفته شدگان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی باز است و متقاضیان می‌توانند درخواست‌های خود را همچنان در این وب سایت ثبت کنند. نتایج تمام جابجایی‌ها از طریق وب سایت www.azmoon.net اعلام می‌شود که ثبت نام شدگان می‌توانند در دی ماه از نتیجه درخواست خود مطلع شوند و برای نیمسال دوم به واحد مقصدی که با جابجایی‌شان موافقت شده برای ثبت نام مراجعه کنند.

ایجاد رشته CNG در دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان از تصویب و ایجاد رشته CNG برای اولین بار در کشور، توسط این دانشگاه خبر داد. محمدعلی برزعلی در این خصوص تصریح کرد: در راستای استانداردسازی آموزش، تضمین کیفیت و کارآفرینی، از جانب دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، واحد استان گلستان پس از چند ماه کار کارشناسی مشترک با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، موفق به تأسیس و تصویب ایجاد رشته CNG برای اولین بار در کشور و در استان گلستان شد.

جزئیات برگزاری جشنواره حکمت‌ مطهر دانشگاهیان اعلام شد

رئیس دفا‌تر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با‌ اشاره به آغاز دهمین جشنواره حکمت‌مطهر دانشگاهیان، گفت: آثار و افکار شهید‌مطهری که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی زیربنای فکری و چارچوب تشکیل نظام اسلامی می‌باشد، پیوسته مورد توجه اندیشمندان اسلامی بوده‌ است.

کیفیت بخشی بیشتر به آموزش؛ هدف اصلی دانشگاه پیام‌نور

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور هرگز از مأموریت خود تخطی نکرده است. منطقه چهارمحال و بختیاری- ، دکتر محمدعلی کریمی در نهمین گردهمایی معاونان و مدیران آموزشی دانشگاه‌های پیام نور کشور در بوشهر گفت: دانشگاه پیام نور در ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه نقش بسزایی داشته است.

برگزاری چهارمین کنفرانس پل از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

چهارمین کنفرانس پل از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بهمن ماه برگزار می‌شود. غزاله اسلامی از اعضای کمیته اجرایی چهارمین کنفرانس بین المللی پل، با بیان اینکه این همایش با شرکت محققان داخلی و خارجی برگزار می‌شود، گفت: این کنفرانس از 4 تا 6 بهمن ماه از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و شهرداری تهران، دانشگاه‌های ریو دوژانیرو، مدیترانه شرقی قبرس، آیدین استامبول، علم و صنعت ایران، انجمن مهندسین عمران کانادا و انجمن مهندسین عمران ایران برگزار می‌شود.

ثبت‌نام 3000 دانشجو برای وام ازدواج 10 میلیونی

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تعداد درخواست‌کنندگان وام ازدواج دانشجویی این دانشگاه را 3000 نفر عنوان کرد. دکتر کاردار درخصوص وام ازدواج 10 میلیونی گفت: تاکنون سه هزار دانشجو برای دریافت وام ثبت‌نام کرده و به بانک عامل معرفی شده‌اند.