اخبار

اطلاعيه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور درباره عدم‌ اعلام تكميل ظرفيت در رشته‌‌هاي مقطع دكتري عمومي (پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي) دوره‌هاي پرديس خودگردان و ظرفيت مازاد دانشگاه‌هاي علوم پزشكي در آزمون سراسري سال 1393

سازمان سنجش آموزش كشور بدين وسيله به اطلاع كليه شركت كنندگان آزمون سراسري سال 1393 مي‌رساند بر اساس اعلام رسمي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با توجه به اينكه كليه ظرفيت‌هاي اعلام شده دوره‌هاي پرديس خودگردان و ظرفيت رشته‌هاي پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور، در دفترچه راهنماي انتخاب رشته آزمون سراسري سال 1393 و همچنين اطلاعيه‌هاي مربوط به اصلاحات دفترچه مزبور، بطور كامل توسط پذيرفته شدگان آزمون سراسري تكميل گرديده است، لذا اصولاً تكميل ظرفيت براي رشته هاي فوق الذكرموضوعيت نداشته و از داوطلبان خواهشمند است از مراجعه به اين سازمان ودانشگاههاي علوم پزشكي براي پيگيري اين امر خودداري فرمايند.

پذیرش 12 هزار نفر در دکترای 94 دانشگاه آزاد/چگونگی سؤالات و نحوه محاسبه نمره نهایی

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: پس از انجام مصاحبه نمره کل دعوت‌شدگان به مصاحبه آزمون دکترای این دانشگاه براساس 75 درصد نمره آزمون و 25 درصد نمره مصاحبه تعیین و سپس به ترتیب نمره کل از بالاترین نمره به پایین‌ترین نمره رتبه‌بندی می‌شود. مجتبی علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با اشاره به پذیرش 12 هزار نفر در دوره دکترای 94 دانشگاه آزاد، گفت: در سال 94 در دوره‌های با آزمون، بدون آزمون و پژوهش محور دکترای دانشگاه آزاد در مجموع حدود 12 هزار نفر پذیرش می‌شوند. وی با بیان اینکه در سال 94 تعداد 120 محل دانشگاهی مجری مقطع دکتری تخصصی هستند، خطار نشان کرد: در آزمون دکتری تخصصی سال 94 دانشگاه آزاد هر داوطلب مجاز به انتخاب 40 محل دانشگاهی است. معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد درباره سؤالات آزمون دکترای این دانشگاه گفت: سؤالات آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی به جز دروس طراحی رشته‌های معماری و شهرسازی به صورت تستی است و لازم است داوطلبان برابر دستورالعمل‌های مندرج در روی برگ سؤالات، پاسخ را با مداد سیاه در پاسخنامه تستی که به همین منظور در اختیار آنان قرار می‌گیرد، علامتگذاری کنند. به گفته وی، در آزمون دکترای دانشگاه آزاد، به هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت و به هر پاسخ غلط یک نمره منفی تعلق می‌گیرد و سؤالات بدون جواب، نمره‌ای ندارد. علوی فاضل با بیان اینکه تعدادی از داوطلبان بعد از آزمون به مصاحبه دعوت می‌شوند، گفت: پس از انجام مصاحبه نمره کل دعوت‌شدگان به مصاحبه براساس 75 درصد نمره آزمون و 25 درصد نمره مصاحبه تعیین و سپس به ترتیب نمره کل از بالاترین نمره به پایین‌ترین نمره رتبه‌بندی می‌شوند. وی گفت: گزینش دانشجو در هر رشته با اولویت نمره کل و محل‌های دانشگاهی داوطلب در انتخاب‌های 40 گانه و به تعداد ظرفیت هر محل دانشگاهی انجام می‌شود.

ثبت‌نام دوره‌های کاردانی مهارتی از فردا/آمار ثبت نام کنندگان آزمون دکترا

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت:‌ ثبت نام برای شرکت و پذیرش دوره‌های کاردانی فنی و دوره‌های کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی بهمن ماه 93 و دانشگاه جامع علمی کاربردی از فردا (دوشنبه اول دیماه) آغاز می‌شود.

تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون ارشد و دکتری آزاد

عاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون دکتری تا روز شنبه ششم دی و آزمون کارشناسی ارشد تا شنبه سیزدهم دی‌ماه خبر داد. دکترعلوی‌فاضل گفت: مهلت ثبت‌نام این دو آزمون تا فردا (30 آذرماه) تعیین شده بود اما با توجه به تعطیلات هفته جاری، این مهلت تمدید شد. وی با تاکید بر اینکه مهلت تعیین شده دیگر تمدید نخواهد شد، در مورد زمان آزمون اظهار کرد: تاریخ آزمون دکتری دهم بهمن‌ماه است. معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه داوطلبانی که سال گذشته در این آزمون ها پذیرفته شده‌اند هم می‌توانند مجدد ثبت نام کنند، افزود: در ثبت نام دانشگاه آزاد محرومیت وجود ندارد، دانشجویانی که سال گذشته در این آزمون‌ها پذیرفته شده‌اند اما به هر دلیلی ثبت‌نام نکرده‌اند، از ثبت نام آزمون امسال محروم نمی‌شوند حتی افرادی که اکنون شاغل به تحصیل هستند هم می‌توانند در این آزمون‌ها ثبت نام کنند. علوی‌فاضل افزود: دانشجویانی که اکنون در سال آخر کارشناسی هستند می‌توانند برای آزمون ارشد و دانشجویانی در سال آخر کارشناسی ارشد هستند می‌توانند برای آزمون دکتری ثبت نام کنند اما ارائه مدرک فارغ‌التحصیلی در مقطع فعلی در زمان ثبت‌نام ضروری است. وی در پایان در مورد سوال داوطلبان مبنی بر اینکه برای انتخاب واحد، چه معیارهایی را باید مد نظر قرار دهند، اظهار کرد: اولویت محل زندگی علاقه داوطلب است. نمی‌توان گفت کدام واحد نسبت به واحد دیگر برتری دارد. زیرا تراز امری نیست که بتوان تراز سال گذشته را با تراز امسال مقایسه کرد. تراز حاصل یک آزمون رقابتی است.

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درباره تاريخ و نحوه ثبت نام پذیرش دوره‌ مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) «حضوری» و «آموزش‌های خاص – حین‌کار غیرحضوری» نظام آموزش مهارتی بهمن‌ماه سال 1393

بدين وسيله به اطلاع كليه داوطلبان متقاضي ثبت نام و شركت در پذیرش دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) «حضوری» و «آموزش‌های خاص - حین‌کار غیرحضوری» نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی بهمن ماه سال 1393 مي رساند، كه ثبت نام منحصراً به صورت اينترنتي از روز سه شنبه مورخ 9/10/93 آغاز و در روز دوشنبه 15/10/93 پايان مي پذيرد.

مهلت ثبت نام در سه پذیرش بدون آزمون فردا پایان می یابد

مهلت ثبت و انتخاب رشته برای شرکت در گزینش رشته های کاردانی به کارشناسی موسسات غیرانتفاغی و غیر دولتی که پذیرش در آنها بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد از روز شنبه 17 آبان 93 آغاز شده بود با توجه به تمدید صورت گرفته فردا یکشنبه 30 آذر پایان می یابد.

ثبت نام 200 هزار نفر در کنکور دکتری سال 94

دکتر حسین توکلی افزود: در این دوره 201 هزار نفر و 227 نفر در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 94 ثبت نام کرده اند. وی افزود: آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 94 روز 15 اسفندماه برگزار می شود.

نتایج اولیه چند کدرشته نيمه‌‌ متمركز کنکور 93 اعلام شد

اسامي این افراد به همراه داوطلبان واجد شرايط براي مراحل مصاحبه تخصصي و بررسي صلاحيت‌هاي عمومي رشته‌‌هاي‌ تحصيلي آموزش تربيت بدني پرديس‌هاي دانشگاه فرهنگيـان و علوم ‌ورزشي و ارتباط تصويري‌ دانشگاه تربيت دبير شهيد رجایی تهران در آزمون‌ سراسري‌ سال‌ 1393 منتشر شده است.