رئیس دانشکده فنی شهید مفتح همدان از تحصیل 5399 دانشجوی دختر و پسر در دانشکده های فنی استان در دوره های روزانه و شبانه این دانشگده خبر داد.
"محمود حاجی زین العابدینی" تعداد دانشجویان دوره های روزانه دانشکده های امسال در استان را 2989 نفر و تعداد دانشجویان دوره شبانه را 2410 نفر خواند و اظهار کرد: در حال حاضر سه دانشکده شهید مفتح، شهید جباریان و زینب کبری در همدان ودانشکده‌های خوارزمی و کوثر در ملایر و حاج حشمت شهبازی در نهاوند در استان فعالیت می کنند.
وی یادآور شد: این دانشجویان در دوره های کاردانی و کارشناسی در رشته های مختلفی از جمله حسابداری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، نقشه کشی، عمران, تصویر برداری، مکانیک، الکترونیک، برق و کودک یاری مشغول به تحصیل هستند.
رئیس دانشکده فنی شهید مفتح همدان همچنین تعداد کارکنان موظف در دانشکده های استان 157 نفر، اساتید موطف 38 نفر و تعداد اساتید مدعو را 500 نفر دانست.
وی با اشاره به اهداف دانشکده های فنی و حرفه ای تصریح کرد: از جمله این اهداف می توان به تربیت نیروی کاردان متخصص برای تامین نیاز صنایع کشور، تربیت افراد خلاق و کارآفرین، پیشبرد اهداف توسعه همه جانبه معنوی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، حضور زنده و پویا در صحنه های مختلف علمی داخلی و خارجی و ایجاد افق روشن برای ادامه تحصیل فارغ التحصیلان برتر هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش اشاره کرد.
حاجی زین العابدینی اظهار کرد: همچنین چشم انداز دانشکده های فنی در کشور ارتقاء کیفیت آموزشی در تمام رشته های موجود، توسعه و تنوع رشته ها در دوره کاردانی با توجه به نیاز استان، ارائه آموزش های تولید محور به عنوان الگوی دانشگاه نسل سوم، جذب نیروی انسانی کارآمد و تلاش در جهت ارتقاء و کسب رتبه های علمی در سطوح منطقه ای و کشوری است.