رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از توزیع کارت آزمون دکترای تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی از روز گذشته(دوشنبه اول خرداد) خبرداد.
دکتر محمد حسین پورکاظمی رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به آغاز توزیع کارت آزمون دکترای تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی از روز گذشته، گفت: با وجود اینکه اعلام شده بود توزیع کارت از امروز سه‌شنبه 2 خرداد انجام می‌شود، اما کارت ورود به جلسه آزمون یک روز زودتر از موعد روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه داوطلبان هرچه سریعتر نسبت به دریافت کارت خود از پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به آدرس www. Sanjeshp.ir اقدام کنند ادامه داد: تاکنون 3300 نفر موفق به دریافت کارت ورورد به جلسه آزمون دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی شده‌اند.
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار نفر در آزمون دکترای تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی ثبت نام کرده‌اند، گفت: این آزمون از ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه چهارم خردادماه در ۱۹ حوزه امتحانی برگزار می‌شود و حوزه تهران با در بر داشتن حدود ۴۵ درصد داوطلبان، بزرگترین حوزه این آزمون است.
کاظمی با بیان اینکه درهای حوزه‌های امتحانی یک ساعت پیش از شروع آزمون باز خواهد شد، به داوطلبان آزمون دکترای تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی تاکید کرد به موقع سر جلسه آزمون حاضر شوند.
وی با اشاره به اینکه محل حوزه آزمون را خود دانشجویان انتخاب کرده‌اند، از دانشجویانی که در حوزه تهران آزمون خواهند داد، خواست نسبت به محل برگزاری آزمون دقت کنند، زیرا آزمون مذکور در حوزه تهران در دانشگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود.
رییس سازمان سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، گفت: این آزمون شامل ۶۲ رشته آموزشی و پژوهشی است و در رشته‌های آموزشی ۵۰ و در رشته‌های پژوهشی ۳۰ درصد نمره قبولی از طریق آزمون تعیین و باقی نمره قبولی از طریق مصاحبه تخصصی در دانشگاه‌ها حاصل می‌شود.
منبع: ایسنا